LKHV

NAUČTE SE PILOTOVAT LETADLO S RADOSTÍ

Táhne vás to vzhůru, jen si chcete být jistí, že je létání pro vás vhodná disciplína? Stavte se za námi na letišti Hořovice a půjdeme se proletět. Seznamovací let domluvíme podle vašich představ, vybereme délku a trasu letu, který může být zároveň vyhlídkovým letem nad okolními hrady a zámky. 

Vy jste tu pilot, vy určíte, kam poletíme.

Zkušený instruktor vás provede předletovou přípravou, seznámí s vybraným letadlem i detaily zvolené trasy… a můžete startovat.

Letadla jsou vybavena dvojím řízením, takže si můžete roli pilota vyzkoušet bezpečně. 

VÝCVIK PILOTA ultralehkého letadla ULL(A)

Získání licence pilota ultralehkého letadla je nejdostupnějším startem vaší pilotní kariéry. 

Věkové podmínky:
Žák může být zařazen do výcviku v 15ti letech, průkaz pilota mu může být vydán v 16ti letech.
U osob mladších 18 let se vyžaduje písemný souhlas obou rodičů nebo zákonných zástupců.
Samostatné lety mohou být prováděny po dosažení věku 16ti let.

Zdravotní podmínky:
Pro samostatné létání, tedy před prvním sólovým letem, musíte získat Osvědčení zdravotní způsobilosti 2. třídy. Osvědčení zdravotní způsobilosti 2. třídy je potřebné získat před prvním sólovým letem výcviku. O detailech této nepříliš náročné prohlídky se můžete dočíst více u MUDr. Davida Melechovského, jednoho z odborníků, který prohlídku v ČR provádí: www.leteckylekar.cz

Pojištění:
Pro samostatné létání, tedy před prvním sólovým letem, doporučujeme sjednat Pojištění odpovědnosti pilota za škodu
způsobenou na vypůjčeném letadle. Toto pojištění snadno vyřešíte online na webu Letecké amatérské asociace ČR, které se můžete stát členem. Benefitem kromě výhodného pojištění bude ještě předplatné časopisu Pilot. 
Doporučit můžeme také Ergo pojišťovnu, která má produkt přímo pilotům na míru – ERGO Pojištění odpovědnosti pilota za škodu

Průběh kurzu:
Teoretická část
– teorii létání probíráme přímo na letišti v Hořovicích v průběhu celého vašeho kurzu. Tak, jak získáváte praktické zkušenosti s létáním, vyučujeme i teoretickou část znalostí, potřebnou pro úspěšné a bezpečné létání. Výuka probíhá individuálně, případně je možný i skupinový intenzivní kurz. 

Praktická část – výcvik probíhá podle podle předpisu LAA UL3, ale především podle vašich schopností a dovedností. Předpis stanovuje 112 letů během 20 hodin, ale naším cílem je především naučit vás létat bezpečně a zároveň s radostí. Výcvik vám vždy upravujeme na míru, proto se jeho délka může lišit.

Zakončení kurzu a získání licence
Po splnění základní osnovy celého kurzu, pokud se cítíte být připraveni a instruktor je s vaším létáním spokojený, pro vás připravíme individuální zkoušku přímo u nás na Letišti Hořovice (LKHV). Pod vedením inspektora LAA ČR absolvujete teoretický test a praktickou zkoušku z létání.

Po splnění náletu 50 hodin můžete na palubu vzít svého prvního pasažéra. 

Co dál?
Po získání licence pilota ultralehkého letadla můžete využít výhodný pronájem našich letadel a létat po ČR.
Svoje kvalifikace můžete rozšířit o navazující kurz – „výcvik letu do řízených prostor“. Také vám pomůžeme se získáním ICAO Angličtiny, certifkátu, který je potřebný pro létání mimo ČR. Zaleťte si jen tak na výlet do Alp anebo se vydejte třeba k moři. 

Cena výcviku
Výcvik se počítá dle odlétaných hodin na jednotlivých letadlech. Po dobu výcviku platíte mimo pronájmu letadla i plat instruktora, po skončení výcviku můžete využít výhodné ceny pronájmu letadel. 

Vybrat si můžete z naší flotily letadel. 

naše letadla

EVEKTOR EUROSTAR EV-97 SL

Skvěle ovladatelný kovový dolnoplošník vhodný pro školní výuku. Ověřená konstrukce, skvělé parametry. 

Cena při výuce s instruktorem: 3.100,- 
Cena při pronájmu: 2000,-


SKYLEADER GP-ONE

Moderní kompozitový hornoplošník Jihlavan Aero s perfektními vlastnostmi pro školní výuku.

Cena při výuce s instruktorem: 2.800,- 
Cena při pronájmu: 2.600,-

Při pronájmu počítáme cenu podle motohodiny – délky spuštěného motoru. Pokud tedy letíte někam na výlet, čas na letišti se do pronájmu nepočítá. Také odečítáme čas potřebný pro prvotní zahřátí motoru. 

Máte svojí představu o ceně či delším výletu? Proberte to s námi, rádi vám vyjdeme vstříct!6

OSNOVA VÝCVIKU

Teoretická část

Aerodynamika a mechanika letu
Stavba a konstrukce ULL
Letecké předpisy, Postupy ULL
Letecká navigace
Letecká meteorologie
Motory, vrtule, přístroje
Spojovací předpis 

Pro tuto část doporučujeme zakoupit Učebnici pilota, případně Učebnici létání
Využít můžete i slevu na Online kurzy pro piloty 

Praktická část

Seznamovací let.
Přímý let, funkce řídících prvků.
Zatáčky o náklonu do 15º. 
Zatáčky o náklonu do 45º.
Nácvik vzletu, letu po okruhu a přistání.
Skluz, zábrana pádu, rychlost letu.
Opravy chybného rozpočtu a přistání.
Nácvik bezpečnostního přistání.
Nácvik nouzového přistání.
Přistání s bočním větrem. 
Let se zakrytými přístroji.
Přezkoušení před prvním samostatným letem.
Samostatný let po okruhu.
Kontrolní let.
Samostatný let po okruhu.
Zatáčky o náklonu 15º až 45º.
Zábrana pádu, skluz. 
Nácvik rozpočtu.
Navigační let 200 km s mezipřistáním.
Navigační let 100 km s mezipřistáním.
Navigační let 100 km samostatně s mezipřistáním.

BEZPEČNOST

Létáme na moderních kompositních i kovových letadlech, která svojí kvalitu pro použití v letecké škole mnohokrát ověřila.

Naše letadla jsou vybavena padákovým záchranným systémem.

Každý letový den začínáme důkladnou předletovou kontrolou našich strojů. Všechna letadla procházejí pravidelnou údržbou a zkušebními lety.

pokračovací výcvik

Řízené lety VFR – pro lety na řízená letiště a do řízených prostor předpis požaduje absolvování navazujícího výcviku, kde vás naučíme nebát se složitějších letišť

ICAO English – pro létání do zahraničí je nezbytná zkouška z anglického jazyka. Pomůžeme vám se zařízením. 

často kladené dotazy

Pilotní výcvik je vždy velmi individuální záležitost. Těmi 20 hodinami nic nekončí, ale začíná. Létání je třeba se věnovat pravidelně, proto není důležité, jestli výcvik ukončíte za 20 hodin anebo budete pokračovat déle. Důležité je naučit se létat bezpečně a mít z toho radost.

Výcvik platíte tak, jak to vyhovuje vám. Platíte podle počtu odlétaných hodin, můžete platit jednotlivě anebo si předplatit více času dopředu.

To je opět velmi individuální, při intenzivní výuce můžete létat během dvou měsíců, nicméně v praxi si zvolíte vaše studijní tempo.

Ano, váha i výška mohou být limitující, nicméně pokud nejde o nějaké extrémy, létání vám zapovězené nebude. Stavte se za námi na letišti a vyzkoušejte, jak vám naše letadla vyhovují.

Snažíme se vás ke zkoušce připravit takovým způsobem, aby to nebylo nutné. Inspektor LAA je na našem letišti „doma“, takže se pravděpodobně seznámíte již dříve, než při zkoušce. Není třeba se ničeho obávat.

Čas počítáme podle motorových hodin (tedy podle přístroje, který měří čas běhu motoru). U každého letu odečítáme několik minut potřebných pro zahřátí motoru.